23 maja 2013

Sweter oversize

Coraz rzadziej robię coś dla siebie, ale czasem jeszcze mi się zdarza. Tym razem sweterek na lato o kroju typu oversize, czyli po prostu za duży ;) Sweter wykonany jest na maszynie, tylko zszycia i wykończenie jest robione ręcznie. Ściągacz na dole robiony jest na drutach 1,5mm, ten cieniutki ściągacz zajął najwięcej czasu z całej robótki :/ Z efektu jestem zadowolona.
Muszę pochwalić włóczkę, z której jest wykonany - Bamboo Fine firmy Alize 100% bambus. Włóczka jest cudnie miękka, lejąca, przyjemna w robocie (w noszeniu chyba też, jeszcze się okaże ;) a kolor łososiowy nr 619 jest po prostu piękny.  Jest ciemniejszy niż wyszedł na zdjęciach, najbliższy oryginału  jest na zdjęciu włóczek.
Wzór
Próbka - 15o = 5cm ; 16rz = 5cm
(Sweter robiony był na maszynie więc nie wiem jakie druty można by zastosować. 
Trzeba by dopasować do próbki ale myślę, że będą to dosyć cienki druty 2-3mm)
Na sweter zeszło mi 2,5 motka włóczki Alize Bamboo Fine 100g/440m
Wymiary swetra (mierzone na płasko):
szerokość - 58cm
długość - 58cm
długość rękawa - 28cm
szerokość rękawa przy nadgarstku - 8cm
szerokość rękawa blisko pachy - 11cm

Całość robiona jest na gładko, ściegiem pończoszniczym.
Korpus:
Nabrać 180o. i robić na gładko przez 175rz. W 176rz przerobić 60o. kolejne 60o. zamknąć lub przełożyć na inny drut (pomocniczy) o ostatnie 60o. przerobić. Przerabiać najpierw lewą stronę dekoltu. W każdym parzystym rzędzie (na prawej stronie) przerabiać 2o. razem przy krawędzi od strony dekoltu i tak do 191rz. Następnie w podobny sposób zrobić prawą stronę dekoltu. W 192rz. przerobić prawą stronę dekoltu, następnie nabrać oczka (tyle żeby łącznie znowu było 180o.) i dalej przerobić lewą stronę. Teraz robótka znowu się nam połączyła. Robimy na gładko do 370rz. zamknąć oczka.
Rękawy:
Nabrać 70o. Robić na gładko odejmując co 7 rząd po jednym oczku po obu stronach. Tak do 102rz. Na końcu powinno być 42o. Zamknąć oczka.
Wykończenie:
Całość zszyć. Brzegi rękawów i dekoltu wykończyć szydełkiem półsłupkami 2 rz. Na dole swetra zrobić ściągacz 2x2 15rz na drutach 1,5mm. Zamknąć oczka.
KONIEC :)
Mam nadzieję, że jest to zrozumiałe i że komuś się przyda.

I rarely knit something for myself, but this time I did. I made pullover for summer. It is oversize type. Sweater is made on knitting machine, only sewing and edging is hand made. Ribbing which is on the bottom is made on needles size 1,5mm , it took most of the time :/ But I'm glad about the effect :)
I have to praise the yarn I used - Bamboo Fine Alize 100% bamboo. This yarn is soft, smooth, nice in work  and color - salmon -  is beautiful! It is darker than on pictures, the closest to reality is on picture with skeins.

bamboo fine alizesweater oversize
sweter oversizesweter typu oversize
sweter z bambusa

alize bamboo fine
oversize pullover

30 komentarzy:

  1. Fajnie wygląda ta włóczka. I całość też ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda świetnie :)) i mam nadzieję, że po praniu się nie rozciągnie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką nadzieję :/ na razie został tylko wyprasowany.

      Usuń
    2. Musze uprzedzić, że włóczka ta może lekko się rozciągnąć. Robiłam już bambusem z tej firmy, co prawda nie ubranie, ale podkładki na stół i lekko się to wyciągnęło po praniu. Prałam w programie do wełny na 30C w płynie Wollite.
      (może dlatego ze w 30C?).
      Polecam bambus firmy Nako (dokładnie ten z Nako Tropikal) - on się nie rozciąga. Generalnie wg mnie to firma Nako produkuje lepsze gatunkowo włóczki itp. niż Alize, ale może to moje tylko odczucie.

      Usuń
    3. O, super za podpowiedź. W sumie to nie boję się, że się rozciągnie, i tak jest wielki ;) ale dobrze wiedzieć. Dam znać jak zachował się po praniu

      Usuń
    4. A gdzie można znaleźć taką włóczkę? w google jakoś nie umiem znaleźć żadnego sklepu :/

      Usuń
    5. Nako tropikal? tutaj: http://www.nako.com.tr/ :) Nie wiem czy jest w Polsce dostępna, ja wszystkie włóczki zamawiam w Turcji. Pisałam o tym dokładnie: http://www.ravelry.com/people/Ingalill82/stash/boutique-tropikal
      Sprawdziłam teraz na stronie Nako i nie ma w tej chwili dostępnej, ale to nie oznacza,że jej w ogóle nie będzie. Sprawdzaj co jakiś czas.

      Usuń
  3. Osobiście nie przepadam za zbyt dużymi swetrami, ale ten wygląda ślicznie. Pewnie to zasługa lejącej włóczki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Powiem krótko REWELACYJNY a kolor BOSKI :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękny w swej prostocie!
    elkaj

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękny sweter! Szkoda że robiłaś bez notatek, bo aż chce się od Ciebie odgapić! Proste formy są najlepsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniały sweter :-) Idealnie do Ciebie pasuje - pięknie w nim wyglądasz.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. dziękuję bardzo :)
    Korespondentko: jakieś tam notatki mam. Zaraz wrzucę i uzupełnię posta ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam z niecierpliwością! :) Podoba mi się wszystko! Kolor, prostota, włóczka.. Cudo!

      Usuń
    2. Proszę :) Jak byś miała jakieś pytania, pisz bez skrępowania

      Usuń
    3. Dziękuję Ci bardzo! Na razie wszystko rozumiem ale w praktyce się okaże ;) Muszę dokończyć to co mam na drutach, ale pewnie już w następnym tygodniu poczynię pierwsze kroki żeby mieć taki cudowny sweterek!
      Dziękuję raz jeszcze!

      Usuń
  9. Piękny prosty sweter, uwielbiam takie. Pozdrawiam Pstro

    OdpowiedzUsuń
  10. oj gdybym ja tak umiała....
    piękny:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo udany! I fajny, modny kolor.

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny kolor, a Ty świetnie w tym swetrze wyglądasz. W ogóle podobają mi się Twoje prace - są bardzo inspirujące. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super, chodzi za mną taki, ale na drutach robiony cały, bo lubię ...

    OdpowiedzUsuń
  14. Sweterek wygląda kapitalnie! Ja siedzę i dziubię z tego na drutach... Nie wiem ile czasu będę go robić ;)
    A powiedz - czy wiesz już o ile Ci się rozciągnął? Bo to podobno nieuniknione a poświęcając na niego tyle czasu wolałabym wiedzieć ile cm przewidzieć z rozciągnięcia ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piorę go w pralce i nie rozciągnął się ani trochę. Mam wrażenie, trochę się skrócił i rozciągnął w szerz ale to minimalnie.

      Usuń
  15. Też chciałabym zrobić ten sweter. Mam pytanie, jaki rozmiar pani nosi, bo zastanawiam się ile oczek nabrać dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny i Ty jesteś piękna i pięknie w nim wyglądasz dziewczyno :) Dzisiaj zacznę robić...jak dzieciaczki zasną :) pozdrawiam - Asia

    OdpowiedzUsuń
  17. Super sweterek,córka o takim zamarzyła:-).Tymczasem mam pytanie czy nie pozostało Pani do odsprzedania resztki tej włóczki w kolorze 619? Zabrakło mi dokładnie na 6 rzędów chusty + zakończenie:-(.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. 42 year old Structural Analysis Engineer Aarika Bicksteth, hailing from Etobicoke enjoys watching movies like "Truman Show, The" and Foreign language learning. Took a trip to Al Qal'a of Beni Hammad and drives a Jaguar D-Type. przejdz do strony internetowej

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...